Cara Cuci Kasut Sekolah agar lebih putih!

3:10 PM



Terkejut bila lihat putihnya kasut sekolah anak mama hari ini, macam dah kapur. Selalunya jenuh menyental pun tak dapat seputih ini. Serious.

"Oh lupa, mama ada buat experiment sikit semalam. Mencuci kasut menggunakan xxxxx!" 


inilah sharing cerita dari kawan hari ini. Satu group kami gempar Basic H juga boleh membuat cuci kasut.


Selama ni, kami gunakan Basic H untuk mencuci puting botol yang dah berkerak, cuci belakang bontot kuali, cuci sofa lama, dan ada juga ibu-ibu yang mencuci sayur dan buah. Ternyata, sayur dan buah lebih segar. 


Lihatlah anggur saya selepas dimandikan dengan BasicH. Jika sebelum ni payah betul nak tanggalkan putih-putih di tepi anggur. Kini tidak lagi! :) saya puas hati sangat. Yelah takut juga.. buah-buahan sekarang bukan sahaja diinjek genetik (contoh seperti anggur tiada biji, tembikai tiada biji), malah di sembur pula dengan bahan kimia supaya buah tahan lebih lama.


Cara Mencuci Kasut Sekolah semudah ABC




  1. Tadah air dan titikkan 4-5 titik BasicH ke dalam besen.
  2. Rendam kasut sekolah 15-20 minit.
  3. Keluarkan kasut dan berus-berus sayang. Tak perlu sental kuat pun.

Taraaa! 
inilah hasilnya putih macam dah kapur kan. 

Lepas ni bila fateh dah membesar dan dah masuk sekolah, mudahlah mama. Jimat tenaga, jimat duit hehe. BasicH kat rumah ni pun dah 6 bulan pakai, baru luak suku botol.



Apa itu Basic H?



Basic H adalah pencuci organik 1001 manfaat. Ia adalah:

  • Rumusan 100% semulajadi daripada sumber mapan (diekstrak daripadi jagung dan kelapa)
  • Mudah biorosot
  • Tanpa fosfat
  • Bungkusan yang boleh dikitar semula
  • Tanpa bahan pewarna
  • Selamat untuk sistem septik dan pembentungan


WhatsApp 018-317 6090 untuk menempah



Teruskan membaca:

You Might Also Like

0 comments

Google+ Followers

recent posts