6 Makanan untuk Memori

4:53 PM



Sambil belek majalah Gen-Q, seronok pula nak share 6 Makanan untuk Memori dari tulisan Nurul Hidayah Wakhiddin. Lagi satu sebab simpan sini senang, boleh buat journal sendiri. Kalau setakat simpan link atau salin page berapa esok lusa dah tak tahu terbang ke mana. Inilah salah satu kelebihan berblog :) Bebila nak cari just tekan butang SEARCH di sidebar.


Apa 6 Makanan untuk Memori?

  1. Ikan Laut Dalam : ia adalah sumber omega-3 dan asid lemak. Kebaikannya mempengaruhi perkembangan sel otak dan mampu meningkatkan daya ingatan.
  2. Kekacang : ia adalah sumber vitamin E. Kebaikannya meningkatkan kemahiran kognitif seperti berfikir, memahami dan ingat sesuatu.
  3. Sayur dan Buah : bertindak sebagai sumber serat dan antioksida.
  4. Bijirin Penuh : Bantu mengurangkan risiko sakit jantung. Kan ada dalam iklan Quacker Oat, nisbah 1(nasi):2 dengan nasi dan quacker oat. 
  5. Coklat Hitam : Minda akan lebih peka dan fokus. Yang bestnya juga ia membantu menghasilkan hormon endorphin yang membantu perbaiki mood anda.


sambil jaga anak sedara yang masih dalam hari. baru 32 hari.

Sebenarnya dari kecil kita kena dedahkan anak dengan makanan kesihatan ini. Bagi DOM (Dunia Online Mama) memang dah bagi Mealshake pada fateh sejak setahun 4 bulan. DOM ada kongsikan resepi Mealshake kegemaran keluarga kami disini. Mama babanya pun minum sekali! hehe :)

You Might Also Like

0 comments

Google+ Followers

recent posts