Omega Guard Buat Anak Lambat Cakap Bertukar Menjadi Anak Yang Celoteh

1:00 AM



Boleh kira dengan jari dalam masa sehari berapa minit je tengok Alfateh senyap. Ya, hanya bila dia tidur! Sepanjang hari aktivitinya bercakap.

Bercakap non-stop sampai kawan lebih kurang sebaya dia boleh terlena. Korang ado? Anak lambat cakap mencabar, anak celoteh juga mencabar.


Nak menjawab soalannya kena berhati-hati, jika tidak dia boleh counter back kita.


'Mama, Allah kat mana? Fateh nak jumpa Allah'

'Mama, Fateh lapar. Allah yang buat perut Fateh lapar' 

'Mama, bangunan ni, rumah tu, kereta ni, yang itu yang ini Allah yang jadikan ye?'

'Mama, Allah hebat kan?'

'Mama mama mama, itu pun tak tahu ke?'

Anak oh anak, haha. Dengar dia cakap pun dah cukup. Adakalanya DOM senyum je biar dia berhenti cakap buat beberapa saat. 

---



Beberapa bulan lepas, kawan DOM datang bersama anak dan suaminya. Umur beza beberapa bulan dengan Alfateh tapi maknya risau sangat sebab dia masa cakap bahasa jerman.

Malah, mak ayah dia pun tak faham apa yang dia cakap. Parah juga gini.

Dia teruja betul tengok Alfateh cakap, borak. 

DOM bagitahulah jangan risau dia ni dulu pun sama, dia dapat banyak vocab pun dari sepupunya bila balik kampung. Alhamdulillah rezki kami balik kampung setiap bulan. Jadi Alfateh dapat berlatih cakap dan komunikasi dengan lebih efektif dengan budak umur sebaya.

Satu lagi tips, jangan borak dengan anak dengan perkataan pelat. 

susu jadi cu cu

bantal jadi bok bok

Itu yang nanti jadi kebiasaan si anak, walau dah besar tapi masih pelat. Bila kita kerap tak faham apa yang dia cakap, lama-lama dia fed up dan malas nak bercakap. Bila malas cakap, vocab kurang dan kurang pergaulan, begitulah berkait-kait.

---

Latihan komunikasi dan pemakanan sama penting. DOM akan bekalkan omega guard pada Alfateh setiap hari. Omega 3 dan omega guard bukan benda yang sama ke? dua-dua boleh bantu sel-sel otak berhubung.

Tapi DOM masih memilih omega guard, kenapa ye? Haa nah tengok carta ni, beza kandungan omega-3 dalam vitamin di pasaran.




Percaya atau tak omega guard lebih 3x tulen dari omega lain di pasaran. Ia sudah dicuci 3x proses penyulingan yang menjadikan ia bebas dari sisa buangan dan merkuri. 

Sebab tu DOM pilih yang ni. Sekurang-kurangnya menang membeli, alah memakai ye tak. Harga lebih kurang, tak jauh beza.

Tambah gembira bila tengok anak-anak kawan pun dah laju cakap, tu yang hadiahkan sekali pada Alfateh. Alhamdulillah pelaburan yang menguntungkan, yelah anak-anak kan saham kita di akhirat. Invest untuk dia 3 bulan sekali apa salahnya ;)



Lepas ni bila orang tanya je anak lambat cakap nak bagi apa? Nah bagi Omega Guard ;)



WhatsApp 0183176090 untuk order

You Might Also Like

0 comments

recent posts